MP3 proti prokrastinaciPsychologický zpravodaj Leden 2015

Pokud jste si dali novoroční předsevzetí, nastává teď doba, kdy většina takových závazků bere za své. Na kolo je zima, ve fitku je vydýchaný vzduch, dieta je před daňovým přiznáním nemožná a učebnice němčiny je zrovna potřeba pod nohu od stolu.

Já osobně nejsem velkým fanouškem těchto předsevzetí – takže mám šanci podobným způsobem selhávat celý rok. 🙂

Dnes vám chci napsat pár tipů, jak se vyhnout prokrastinaci. Jak dělat to, co považujete za potřebné, i když se vám do toho nechce.

Však to znáte – když to neuděláte, máte z toho špatný pocit, úzkost, depresi, špatné svědomí, mizerný názor na sebe a ještě jste třeba pak protivní na lidi kolem sebe, kteří jsou v tom nevinně.

Nebudeme z toho dělat velkou vědu. Následující tři postupy mám osobně odzkoušené a výborně fungují i mým klientům:

  1. Malé kroky

Když se vám nepovede udělat naplánovanou věc, přestože jste na ni měli čas a je užitečná, pak jste asi vyděsili svou emoční složku. Nabrali jste si toho prostě moc. Váš emoční mozek se toho polekal a zasekl se. Řešení: zmenšete svůj úkol. Úplně stačí přeformulovat si plán, namísto „od teď budu už pořád cvičit“ si řekněte „dnes si zacvičím.“ Geniálně to zafunguje, uvidíte.

  1. 10 minut

Pusťte se do jakékoli práce naplno a vydržte deset minut. Úklid čehokoli, pár rychlých a dlouho odkládaných telefonátů či mailů… Vy, kteří jste se mnou už dlouho, si určitě pamatujete newsleter věnovaný tomuto pravidlu a dostala jsem na něj spoustu pozitivních reakcí. Kdo to zkusil, ten byl překvapený, kolik se toho dá za 10 minut udělat. Nařiďte si na mobilu nebo kuchyňské minutce čas a do toho! Budete mít ze sebe hodně dobrý pocit!

  1. Imaginace

Tohle je moje tajná zbraň. Večer si v představách namodeluju, jak začne následující pracovní den – co přesně udělám po zapnutí počítače (narážím totiž občas na potíže v začátku práce, vy si samozřejmě vše přizpůsobte své situaci). Představuju si, jak začínám pracovat na tom, na čem chci. V kombinaci s relaxací či hypnózou je imaginace ještě účinnější, jak vidím u svých klientů. Takže – zavřete si oči a pár minut si představujte, jak děláte, co dělat chcete. Jestli to nebude fungovat, sním svou klávesnici:)

Právě relaxačně-sugestivní nahrávku proti prokrastinaci jsem teď nově dala jako bonus zdarma k online testu MACH. Pokud vás zajímá, jak jste na tom s „tahem na branku“, s motivací a strachem z neúspěchu, otestujte se. K vyhodnocení dostanete zdarma mp3, která vás uvolní a provede imaginací. Uvidíte, jak to dělají lidé, kteří jsou úspěšní i přes to, že občas zaváhají.

Ano, chci teď jít k testu MACH a získat nahrávku!
(Výsledek je za malý poplatek, projití testu samozřejmě zcela zdarma.)

Těším se na rok 2015 s vámi, mějte se hezky!

Michaela Peterková

————————————
PhDr. Michaela Peterková
Psychoílogické weby, testy, programy

Test s relaxačně-sugestivní nahrávkou

 

Bavte se a sdílejte: